Twilight Field


Join the forum, it's quick and easy

Twilight Field
Twilight Field
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Mechanika cz 4. Rozwój postaci

Go down

 Mechanika cz 4. Rozwój postaci Empty Mechanika cz 4. Rozwój postaci

Pisanie by Burmistrz Sro Wrz 04, 2019 5:21 am

4. Rozwój postaci

4.1 Punkty doświadczenia i rozwój:
Jak wiadomo, nikt i nic nie stoi w miejscu i jak wiadomo każdy zdobywa doświadczenie i wiedzę co za tym idzie nowe umiejętności jak i coraz doskonalsze posługiwanie, umiejętnościami już nabytymi.
W Twilight Field, system rozwoju postaci oparty jest jak w większości, gier RPG jak i PBF na Punktach Doświadczenia (PD) jednak pozbawiony czegoś co znane są jakie „Poziomy Postaci” czy "Poziomów Doświadczenia" oraz na taka zwanych Nauczycielach.

4.2 Punkty doświadczenia:
Punkty doświadczenia, to punkty których gracze zdobywają w czasie rozgrywki, a to poprzez pokonanie napotkanych przeciwników, rozwiązania problemu który stoi na drodze do celu gracza, jak i osiągnięcie celu danej przygody.
Jednak że należy pamiętać że nie każdy z wymieniowy wyżej punktów będzie zapewniał taką samą ilość zdobytych PD, jeden z przecieków będzie, słabszy od drugiego, tak samo problem problemowi nie równy przez co  może być trywialny, a drugi może być nie lada wyzwaniem, to samo dotyczy osiągnięcia samych celów. Przewodnik lu Administrator, zazwyczaj sam ustala, ile PD dany przeciwnik czy osiągnięcie zapewnia, jednak jeśli może to być problem dla Przewodnika lub Administratora poniża tabelka pokazuje orientacyjnie, za co gracze mogą otrzymać PD i ile może otrzymać PD.

1. Osiągnięcie wszystkich głównych celów przygody/misji – od 10 do 15 PD
2. Osiągniecie pomniejszych celów przygody/misji – od 1 do 5 D
3. Pokonanie wroga – od 1 do 5
4. Rozwiązanie problemu stojący na drodze do celów przygody/misji – 5
5. Wymyślne nieszablonowego pomysłu by rozwiązać problem/pokonać wroga – od 1 do 10 PD
6. Zdobycie, ważnego przedmiotu, informacji, dotarcie do ważnych osób – od 1 do 5 PD

4.3 Rozwój umiejętności:
Gdy wreszcie gracze otrzymają zdobyte doświadczenie, ma oczywiście możliwość na rozwinięcie   już posiadających  umiejętność lub zdobycie nowych umiejętności. Jednak, aby gracz mógł tego dokonać musi najpierw znaleźć Nauczyciela który będzie wstanie przekazać swoją wiedzę na temat danej umiejętność, jak i również czasu by przyswoić i zapamiętać dane nauki.
Również gracz musi pamiętać że dana wartość umiejętności, sprawia żeby osiągnąć wyższą wartość trzeba przeznaczyć większą ilość PD jak i czasu na jego poświęcenie również jest dłuższy. Poniższa tabela przestawia ile PD i czasu należy poświęcić by zwiększyć wartość danej umiejętności.

Wartość umiejętności, a koszt w PD i Czasie:
1-3: 2 PD, 1-2 Dni fabularne.
4-7: 4 PD, 3-6 Dni fabularne.
8-10: 6 PD, 7-12 Dni fabularne.
11-15: 8 PD, 13-26 Dni fabularne.
16-20: 10 PD, 27-54 Dni fabularne.

Należy jednak pamiętać że jeden nauczyciel nie nauczy gracza danej umiejętności do stopnia mistrzowskiego, niestety jeden nauczyciel jest w stanie uczyć gracza jedynie do określonej wartości danej umiejętności. Po osiągnięciu danego limitu, gracz musi poszukiwać innego nauczyciela który będzie wstanie pomóc graczowi, w dalszym udoskonaleniu swoich umiejętności.

4.4 Rozwój atrybutów:
Rozwój atrybutów jest podobny co do rozwoju umiejętności, jednak z kilkoma różnicami. Pierwszą różnica jest taka iż nie wszystkie cechy podlegają rozwojowi. Cechy które można rozwijać to Siła, Zręczność, Bieg, Wytrzymałość i Inteligencja.
Cechy które nie podlegają rozwojowi to Percepcja i Charyzma, choć mogą w czasie fabuły uleć zwiększeniu lub zmniejszeniu.

Do rozwinięcia cechy co prawda nie wymaga się Nauczycieli jak w przypadku Umiejętności, można je rozwijać samemu, jak wiadomo Siłę zwiększyć można po przez korzystanie z siłowni lub ćwiczeń fizycznej, Zręczność dzięki ćwiczeniom gimnastycznym, Inteligencje po przez naukę czy to na uczelniach, czy to samemu, Wytrzymałość można zwiększyć dzięki np. Wypadom Survivalowym w dziczy, Szybkość po przez uprawianie Joggingu, branie udziału w maratonach. Trzeba zaznaczyć że rozwój cech trwa trochę dłużej nić umiejętności.    

Również gracz musi pamiętać że dana wartość cechy, sprawia żeby osiągnąć wyższą wartość trzeba przeznaczyć większą ilość PD jak i czasu na jego poświęcenie również jest dłuższy. Poniższa tabela przestawia ile PD i czasu należy poświęcić by zwiększyć wartość danej cechy.

Wartość cechy, a koszt w PD i Czasie:
1-2: 20 PD, 2 Tygodnie fabularne.
3-4: 30 PD, 3 Tygodnie fabularne.
5-6: 40 PD, 4 Tygodnie fabularne.
7-8: 50 PD, 5 Tygodni fabularnych.
9-10: 60 PD, 6 Tygodni fabularnych.
11-12: 70 PD, 7 Tygodni fabularnych.

4.5 Nabywanie nowych umiejętność:
Jak wiadomo gracz, będzie chciał aby jego postać nabyła jakąś nową umiejętność, zdobywanie takowej umiejętność wygląda podobnie jak  w przypadku rozwoju postaci, czyli gracz musi znaleźć nauczyciela który posiada takową umiejętność i który będzie mógł przekazać wiedzę na temat  danej umiejętności, również gracz potrzebować będzie 25 PD na zdobycie takowej umiejętności, oraz minimum 60 dni fabularnych. Gdy owe wymagania zostaną spełnione, gracz otrzymuje daną umiejętność o początkowej wartości wynoszącej 5.

4.5 Samoucy:
Istnieje też inna droga by zwiększyć wartość umiejętność lub nabyć nową umiejętność, poprzez samo-naukę, czyli gracz sam na własną rękę przy pomocy odpowiedniej wiedzy teoretycznej i metody prób i błędów.
Jednak takowa metoda, jest trudniejsza niż w przypadku zdobywania umiejętności  przy pomocy nauczyciela, przez co gracz będzie potrzebował dwa razy więcej czasu i PD by zwiększyć choć by wartość danej umiejętności, czyli gracz który będzie chciał zwiększyć umiejętność z dajmy na to z wartości 9 do wartości 10 będzie potrzebował 8 PD, nie 4 PD jak w przypadku szkolenia pod okiem nauczyciela oraz od 24 do 40 dni fabularnych. To samo dotyczy zdobywania nowych nowych umiejętności, czyli gracz będzie potrzebował 40 PD i minimum 120 dni fabularnych.    

4.6 Regres:
Jak wiadomo, każdy się rozwija jak i każdy nadal dba o już nauczone zdolności i umiejętności, gdyż wiadomo że jak nie idzie się do przodu, to się zaczyna cofać.
I tym właśnie jest Regres, czyli właśnie uwstecznianie się wartości danej cechy. Regres następuje w bardzo prosty sposób, jeżeli postać gracza nie korzysta przez długi czas z danej umiejętności, nie odświeża jej sobie i całkowicie ją zaniedbuje to wartości danej umiejętności spada o 1 punkt na 30 dni fabularnych, co prawda jest możliwość odzyskania takowych utraconych punków, ale niestety gracz będzie musiał poświęcić 1 PD oraz 7 dni fabularnych na „odświeżenie” danej umiejętności by wyrównać stratę. Trzeba pamiętać że 1 PD i 7 dni fabularnych, dotyczy utraty tylko 1 punktu wartości danej umiejętności, jeżeli wartość spadła o 2 punkty, wtedy gracz będzie potrzebował 2 PD i 14 dni fabularnych, jeśli o 3 to wymagane jest 3 PD i 21 dni itd.  

Jeżeli natomiast gracz nadal będzie zaniedbywał daną umiejętność co kolejne 30 dni fabularnych będzie tracił 1 punkt wartości danej umiejętności, jeżeli  wartość umiejętności spadnie do 0 oznacza to że dana umiejętność zostaje zapomniana, przez co jedynym sposobem na odzyskanie jej jest ponowne nauczenie się takowej umiejętności, jak opisane jest w  „Nabywanie nowych umiejętność”

Zasada ta dotyczy również Cech, czyli zaniedbanie danej cechy sprawi że po 30 dniach fabularnych zacznie spadać o 1 punkt w przypadku Siły, Zręczności, Biegu, oraz o 1 punkt po 60 dniach fabularnych w przypadku Wytrzymałości i Inteligencji.
Charyzma i Percepcja nie podlegają regresowi.

Odzyskiwanie straconych wartości cech polega na tej samej zasadzie rozwój tyle że wymagane będzie podwojona ilość doświadczenia, czyli gdy wartość cechy 4 spadnie do 3, i aby przywrócić ponowną wartość wymagane będzie nie 20 PD, a 40 PD.
Burmistrz
Burmistrz
Admin

Liczba postów : 227
Join date : 04/09/2019

https://twilighfield.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach