Twilight Field


Join the forum, it's quick and easy

Twilight Field
Twilight Field
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Mechanika cz 1. Testy i Modyfikatory

Go down

Mechanika cz 1. Testy i Modyfikatory Empty Mechanika cz 1. Testy i Modyfikatory

Pisanie by Burmistrz Sro Wrz 04, 2019 4:56 am

1. Testy i Modyfikatory

1.1 Testy:
Jak wiadomo zdarzyć się może iż gracze będą musieli, pokonać przeszkodę, zdobyć informacje, otworzyć zamek lub oszukać kogoś. Wykonanie tego testu wygląda w prosty i następujący sposób. Gracz musi zadeklarować w poście iż ma zamiar wykonać czynność  która będzie wymagała testu np. otwieranie zamku. Po czym wykonuje się rzut k20 i porównuje się z wartością testowanej umiejętności, i jeżeli rzut okaże się równy lub mniejszy niż testowana umiejętność, oznacza iż test został zdany, natomiast wyższy oznacza porażkę.


1.2 Modyfikatory:
W czasie testów, często zdarzy się iż jakaś czynność może być trywialna, wręcz tak prosta niczym otworzenie drwi poprzez naciśnięcie klamki, a czasem natrafią na czynność która będzie bardzo ciężka  do wykonania. Właśnie tym są modyfikatory, czyli nic innego jak utrudnienia lub ułatwienia mające wpływ na wykonywany rzut przy pomocy k20, i które mają dodać odrobinę pikanterii i niepewności co do danej czynności.
W Twilight Field istnieją dwa rodzaje modyfikatorów Ujemne (Pozytywne) oraz Dodatnie (Negatywne) a jak, należy je implementować do wykonywanego testu? Opisuje tu poniższy przykład.

Bohater gracza musi otworzyć zamek do drzwi magazynu, posiada on umiejętność Otwierania Zamków o wartości 10, Atrybut Zręczność o wartości 6 przez co zapewnia modyfikator pozytywny -6 oraz atut Zwinne paluszki który zapewnia modyfikator pozytywny -1,  jednakże zamek w drzwiach nie jest jakimś podłej jakości zamkiem który byle pijaczek otworzy za pomocą kawałka drutu, a dobrej jakości, zamek antywłamaniowym przez co Przewodnik decyduje że  gracz wykonując taki test otrzymuje negatywny modyfikator +6, na dodatek pora dnia jest już dość późna i na zewnątrz jest już ciemno przez co poza sztucznym światłem nie ma innego źródła oświetlenia, dlatego Przewodnik decyduje że gracz do tego samego testu otrzymuje jeszcze modyfikator negatywny +2.

Gracz, wykonuje rzut, wynik rzutu wyniósł 10, jednak ze względu na modyfikator negatywny +6 i +2 wynik wynosi 18, jednak dzięki modyfikatorom pozytywnym -1 i -6 ostateczny wynik wynosi 11. Co oznacza, jednak fiasko owego testu, gdyż wynik rzutu był większy niż testowana umiejętność.
Ale gracz ma możliwość ułatwienia sobie takiego testu lub coraz bardziej sobie go utrudnić, właśnie poprzez odgrywanie postaci, i jakości postu.  

Jeżeli gracz, napisze „kuca i stara się otworzyć zamek” to wiadomo iż taki nijaki i miałki opis takiemu graczowi może zapewnić jedynie kolejne modyfikatory negatywne i to nawet w takim stopniu że niezależnie ile by takowy test powtarzał w kolejnych postach zawsze jakikolwiek rzut będzie oznaczał porażkę.

Ale jeżeli gracz napisze na przykład „przykucną, tak aby jego wzrok zrównał się z zamkiem w drzwiach, po czym przy pomocy wytrychu stara się otworzyć zamek, i staranie się przy tym skupia jak najlepiej umiał, próbując przy pomocy wytrycha, wyczuć skomplikowanie mechanizmu zamka i jednocześnie robi to bardzo delikatnie by nie złamać wytrycha lub co grosza nie zablokować mechanizmu zamka na amen. Robi to powoli, bez pośpiechu i gwałtownych ruchów, ze względu iż jest dość ciemno, a sztuczne oświetlenie nie ułatwiało mu pracy, nawet oddech starał się zachować klarowny i spokojny i przy okazji starał się robić przy tym jak najmniej hałasu, ale także co jakiś czas zwracał uwagę na otoczenie by nie zostać niespodziewanie przyłapany przez ochronę” wtedy gracz zapewni sobie modyfikatory pozytywne.

Przewodnik uznał iż ten fragment był dobrze napisany, gracz wczuł się w swoją postać i przy okazji opis nie był ubogi. Przez co Przewodnik zadecydował iż owy opis zmniejsza negatywny modyfikator +6, do wartości +3 jednak nadal pozostaje modyfikator +2 ze względu na kiepskie oświetlenie, ale gracz zapewnił sobie w tym przypadku modyfikator pozytywny -3 od poprawnej gry, oraz -1 dzięki atutowi Zwinne paluszki i -6 od wartości Atrybutu Zręczność.

Wynik rzutu kością wynosi tym razem 12 plus modyfikatory negatywne +3 i +2 wynik ostatecznie wynosi 17. Normalnie oznaczało by to porażkę, ale dzięki modyfikatorowi pozytywnemu -3 od poprawnej gry i jakości postu, jak i kolejny modyfikator pozytywny -1 dzięki atutowi Zwinne paluszki, oraz -6 od  wartości Atrybutowi Zręczność wynik ostateczny wynosi 7. Czyli udało się i bohater gracza otworzył zamek do drzwi.

Trzeb jednak pamiętać że nie posiadanie jakiejkolwiek umiejętności, w tym przypadku „Otwieranie zamków” oznaczać będzie że bohater gracza nie będzie umiał jak w tym przypadku otworzyć jakiegokolwiek zamka i poniesie fiasko niezależnie ile razy dana postać będzie się go starała powtórzyć.
Burmistrz
Burmistrz
Admin

Liczba postów : 227
Join date : 04/09/2019

https://twilighfield.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach